Det er aldri for sent å snu!

Men nå som du allerede har begynt å lese, føler du sikkert en plikt til å avslutte. Velkommen til mitt tredje forsøk på å skrive ned mer eller mindre sammenhengende tanker og innfall. Jeg fraskriver meg alt ansvar for eventuelle virkninger bloggen min kan ha på leserne.

Visdomsord og/eller annet morsomt

- My new computer came with Windows 7. Windows 7 is much more user friendly than Windows Vista. I don’t like that.

Dr. Sheldon Cooper

fredag 29. februar 2008

The Humans are dead

For meg begynte helgen rundt halv ti (på morgenen) i går. Prøven i Generell Kjemi 2 var over, og jeg kunne gå hjem og begynne å lese til prøven i Uorganisk kjemi, som er på mandag. Siden jeg er meg klarte jeg å være ufattelig ineffektiv resten av dagen, selv om forholdene lå til rette (heter det det?) for at dette skulle bli den mest produktive dagen på lenge. Jeg hadde vært oppe siden sju, og skulle ikke legge meg før... vel, sent for jeg hadde jo fri dagen etter. Og dagen etter det igjen. Og etter det. Så hva gjorde jeg? Jeg kjøpte lange strikkepinner og garn og begynte på et skjerf. Jeg har kanskje kommet 1/8-dels på vei, så dette kan ta en stund. Så det var min torsdag. Tiltaksukene tar drepen på meg. Jeg vet ikke helt om det er ferie, så jeg vet ikke hvilken modus jeg skal være i, noe som gjør at jeg mentalt strander i limbo. Noen av vennene mine sier det er ferie, mens andre (nerdene eller realistene?) mener at vi skal bruke denne tiden på komme ajour, hva enn det skal bety. Jeg er forvirret. Ferie eller ikke ferie? Det er virkelig spørsmålet.
I dag har jeg store planer om å være effektiv. Men de planene kan raskt havne i dass hvis jeg ikke begynner snart. Jeg våknet klokken syv, slumret til tolv (ja, jeg er utrolig), sto opp, dusjet, kastet klærene i vaskemaskinen og lagde meg frokost/lunsj, som jeg sitter og spiser mens jeg skriver dette ufattelig interessante innlegget... I mellomtiden har romkameraten min vært oppe siden ni eller ti og sikkert gjort en hel masse... hva enn man skal gjøre når man er utvekslingsstudent. Akkurat nå tror jeg han er på do og kaster opp...
Planen i dag er å få gjort unna så mye som mulig av de tingene jeg ikke har gjort før, men som jeg likevel satte opp på dagsordenen. Nå MÅ jeg komme i gang, ellers ender jeg opp med å begynne å strikke en lue til skjerfet.

Ingen kommentarer: