Det er aldri for sent å snu!

Men nå som du allerede har begynt å lese, føler du sikkert en plikt til å avslutte. Velkommen til mitt tredje forsøk på å skrive ned mer eller mindre sammenhengende tanker og innfall. Jeg fraskriver meg alt ansvar for eventuelle virkninger bloggen min kan ha på leserne.

Visdomsord og/eller annet morsomt

- My new computer came with Windows 7. Windows 7 is much more user friendly than Windows Vista. I don’t like that.

Dr. Sheldon Cooper

mandag 20. september 2010

År 4

I dag har jeg en av de dagene igjen. Selvsagt skjønner alle hva jeg mener når jeg skriver så kryptisk. Jeg er trøtt. Jeg er trøtt. og dermed ikke i humør til å jobbe. Jeg sitter på kontoret mitt (ja, jeg har fått et kontor, som jeg deler med fire andre mennesker, men likevel kalles det et kontor) og skal jobbe med fysikalsk organisk kjemi, eller hva man nå gjør på et kontor. I stedet skriver jeg mail og blogger. Vil jeg stå i alle fag dette semesteret eller ikke? Mye tyder på at jeg ikke vil.
Jeg har egentlig ikke noe dypt og seriøst å meddele. Ikke noe morsomt heller. Men jeg kan jo oppdatere de av dere der ute som interessert i en middels flink sivilingenørstudents hverdag.
- Jeg er herved fjerdeårsstudent på industriell kjemi og bioteknologi, hvilket vil si at jeg ideelt sett har to år igjen på studiet. Jeg har ikke fått tid til å frike ut ennå, men det kommer vel. Alle som er yngre enn meg ser små ut, selv om de er større enn meg.
- Jeg trener (jippi!) mer eller mindre regelmessig og nøyer meg med små mål, som å jogge i mer enn fem minutter sammenhengende på tredemølle eller å deise en fyr i bakken.
- Jeg har tatt spansk som perspektivemnet mitt, og hittil er det yndlingsfaget mitt, muligens fordi det krever minst arbeid for å forstå.
- Jeg har fått kontor, der jeg skal henge fra åtte til fire når jeg ikke har forelesning eller øving, men den planen har gått i vasken, da jeg for det meste begynner ti eller tolv dette semesteret. Det er virkelig vanskelig å motivere seg selv til å stå opp tidlig for å dra på skolen før man må. Noen tips? Og et tips til de som skal komme med tips: til ditt eget beste er ikke motiverende.
- Jeg har endelig kjøpt "Veien til førerkortet", men foreløpig ligger den uåpnet på skrivebordet hjemme. Til de av dere som ikke kan tro at en 21-åring ikke har førerkort ennå: kollektivtransporten i Oslo fungerer, så blæ! Men jeg må få meg førerkort, jada, jada.
- Jeg skjønner svært lite av det som skjer i forelesningene. Foreløpig. Håper jeg.
Sånn, nå har jeg fått ut det jeg ville si. Enjoy.

Ingen kommentarer: