Det er aldri for sent å snu!

Men nå som du allerede har begynt å lese, føler du sikkert en plikt til å avslutte. Velkommen til mitt tredje forsøk på å skrive ned mer eller mindre sammenhengende tanker og innfall. Jeg fraskriver meg alt ansvar for eventuelle virkninger bloggen min kan ha på leserne.

Visdomsord og/eller annet morsomt

- My new computer came with Windows 7. Windows 7 is much more user friendly than Windows Vista. I don’t like that.

Dr. Sheldon Cooper

fredag 4. mai 2012

Det j@#*a sluket

Pardon my French, men jeg er noe frustrert denne uken. Jeg vet ikke om det har en sammenheng med at sola har gått i dekning bak skyene, som truer med å vaske oss vekk med de enorme vannmengdene jeg vet den inneholder. Akkurat nå er det ikke så verst, men jeg frykter at vinteren gjør et lite comeback i helgen. Da er det nemlig meldt sludd, ifølge NRK. Og når humøret ikke er på topp, irriterer man seg fortere over småting. I to uker har jeg gått og ventet på resultatet fra analysen av stoffet mitt. Jeg har egentlig ikke latt meg irritere over at jeg ventetiden har vært så lang, for jeg innser at jeg ikke er den eneste som sender inn stoff til analyse, og at det er kø. Men jeg får ikke gått videre med mindre jeg får bekreftelse på at jeg har laget riktig stoff, og produktet kan dekomponere mens jeg venter. I går kom svaret. Jeg hadde ikke klart å lage det riktige stoffet, ifølge analysen. Jeg er ganske sikker på at jeg reaksjonen var vellykket, og at produktet dekomponerte mens det ventet på å bli analysert, men det kan jeg selvsagt ikke bevise. Så jeg irriterer meg bare over det på egenhånd.
Jeg henviser nå til overskriften. Det har absolutt ingenting med laben å gjøre, men jeg måtte komme med en innledning, og i tillegg få ut litt frustrasjon. Nå til enda mer frustrasjon. Sluket i dusjen er til tider delvis tett, slik at vannet renner noe tregere enn vi ønsker. Jeg har lagt merke til at dette "fenomenet" for det meste oppstår på vinteren. Når dette har skjedd tidligere har jeg helt Plumbo Heavy Gel oppi og løst opp hva enn som er oppi avløpet som gjør at vannet renner tregere. Leseren har sikkert kommet til den konklusjonen at det ikke var det som skjedde denne gangen. Jeg var på butikken og skulle til å kjøpe den vanlige Plumbo Heavy Gel, men vanlig Plumbo i pulverform var mye billigere, så jeg gikk for den i stedet. Vel hjemme helte jeg halvparten av innholdet oppi sluket og fylte på med kokende vann. Kaustisk soda lukter tydeligvis fisk. Og det tetter sluket enda mer. Etter et par timer helte jeg en stor mengde kokende vann i sluket, men det så ikke ut til at vannet rant noe raskere. Det rant faktisk tregere. Og lukten av fisk var veldig fremtredende. Vi øste mer og mer kokende vann oppi, men det ble ikke noe bedre. Dagen etter bestemte jeg meg for å ta en dusj. Midt oppi det hele måtte jeg stoppe opp og vente i fem minutter på at vannet sakte skulle forsvinne. Og jeg luktet fisk etterpå.
Én uke senere rant vannet like sakte som da vi helte oppi Plumbo. Det tok dobbelt så lang tid å dusje, for man måtte stoppe opp underveis og la vannet renne vekk. Romkameraten kjøpte Plumbo Heavy Gel, og prosessen ble gjentatt. Resultatet var det samme. Uansett hvor mye kokende vann vi helte oppi sluket, forble det tett. Det tar fortsatt en evighet å dusje. I morges vasket jeg kun håret, og jeg kan ikke dusje før senere i dag, for det ble for mye for sluket. J@#*a sluk...

Ingen kommentarer: