Det er aldri for sent å snu!

Men nå som du allerede har begynt å lese, føler du sikkert en plikt til å avslutte. Velkommen til mitt tredje forsøk på å skrive ned mer eller mindre sammenhengende tanker og innfall. Jeg fraskriver meg alt ansvar for eventuelle virkninger bloggen min kan ha på leserne.

Visdomsord og/eller annet morsomt

- My new computer came with Windows 7. Windows 7 is much more user friendly than Windows Vista. I don’t like that.

Dr. Sheldon Cooper

fredag 25. mai 2012

Finvær og annet

Hei igjen! Den siste uken har det vært uvanlig fint vær her i Trondheim, og selv om jeg ikke burde bry meg (med en master og jobbsøknader å fokusere på), kan jeg ikke la være å dra hjem fra skolen noe tidligere for å nyte solen og varmen. I går var temperaturen på sitt høyeste, så jeg tenkte det var like greit å ligge ute et par timer istedet for å stirre på Solen innenfra. Men det ser dessverre ut til at godværet forsvinner neste uke. Kanskje det er like greit for oss som burde holde oss inne.
Jeg skal ikke klage mer over min manglende arbeidsvilje. I stedet kan jeg komme med en god nyhet. I forrige innlegg forbannet jeg det tette sluket i dusjen og lurte på om det skulle ordne seg. Løsningen var å sende en mail til SiT, som sendte en mann bort dagen etter og fikset det. Nå er sluket så godt som nytt, og vi kan dusje så lenge vi vil uten å bekymre oss for oversvømmelse på badet. Hurra!
17. mai var en kald og våt begivenhet. Heldigvis holdt vi oss inne mesteparten av dagen (med unntak av da vi gikk i toget) og spiste pølser og kake og så på TV. Dette var sannsynligvis min siste 17. mai i Trondheim, og det var definitivt den våteste. Jeg er fortsatt usikker på hvor jeg er på denne tiden neste år, men jeg må bare ha tro på at ting ordner seg.
Mine planer for helgen er å rydde og vaske hybelen (vi får se hvor mye vasking det faktisk blir) og nyte siste rest av finværet (i denne omgang) med litt grilling. Min planer for resten av dagen er å prøve å være litt produktiv, noe som ikke er så lett når det er enkelt å distrahere meg. Lyder og bevegelser ødelegger konsentrasjonen min, spesielt når jeg er så daff som jeg er nå. Dessuten har en veps forvillet seg inn på lesesalen, og jeg lytter stadig etter hvor den kan befinne seg. Jeg har en frykt for insekter som summer, og når de i tillegg er så store blir jeg nesten stiv av skrekk når jeg ser en. Her om dagen gjemte jeg meg under dyna da jeg så en humle på rommet, og romkameraten min måtte jage den ut. Irrasjonelt, sier du?

Ingen kommentarer: